Της Παναγίώτας Κάπου
Σάν μία κληρονομία που περνάει από πατέρα σε γιό έτσι και το θέατρο Κάππα του αξέχαστου Νίκου Κούρκουλου περνάει στα χέρια του γιού του.Πρόκειται για μια βαριά κληρονομιά όχι μόνο για τον Άλκη Κούρκουλο αλλά και για τον κόσμο του θεάτρου.
Το θέατρο Κάππα της οδού Κυψέλης,που είχε δημιουργήσει ο Νίκος Κούρκουλος και στο οποίο οι θεατρόφιλοι παρακολούθησαν μερικά από τα πιό σημαντικά έργα του παγκόσμιου και του ελληνικού δραματολογίου ανοίγει και πάλι τις πύλες του μετά από περίπου τέσσερα χρόνια για να φιλοξενήσει την παράσταση <<fool for love>>.Ένα έργο του Sam Shepard με πρωταγωνιστές τον ΄Αλκη Κούρκουλο και την Χριστίνα Αλεξανιάν, σε σκηνοθεσία Αθανασίας Καραγιαννοπούλου που έχει ως επίκεντρο την σχέση έρωτα,μίσους,πάθους και απόγνωσης ενός κάου-μπόυ και της γυναίκας της ζωής του ενώ κάθε προσπάθεια τους να απεξαρτηθούν ο ένας από το βλέμμα του άλλου μοιάζει καταδικασμένη.
Η μεγάλη έγνοια του Άλκη Κούρκουλου που αναλαμβάνει για πρώτη φορά το θέατρο είναι να κάνει καλές παραστάσεις .Στην προσπάθεια του αυτή εγκαταλείπει -γιά λίγο όμως,όπως διευκρινίζει-το σανίδι για να ασχοληθεί με την οργάνωση και την γενική εποπτεία του θεάτρου. Η αγωνία του να πετύχει σε αυτό το νέο του εγχείρημα είναι μεγάλη. Εξίσου μεγάλη ωστόσο είναι και η ευθύνη. Από τον πατέρα του, ο οποίος υπήρξε κορυφαίος πρωταγωνιστής αλλά και επιτυχημένος διευθυντής θεάτρου -όχι μόνο της δικής του σκηνής αλλά και του Εθνικού Θεάτρου (επί των ημερών του το Εθνικό έζησε λαμπρές ημέρες και ανέκτησε τη χαμένη του αίγλη)-, κληρονόμησε το πείσμα, το ταλέντο και τη σεμνότητα.
Ο Νίκος Κούρκουλος πρωτοπήρε το θέατρο το 1974 (μέχρι τότε λειτουργούσε ως σινεμά) και ανέβασε τα «Ταμπούρλα μέσα στη νύχτα» του Μπρεχτ, με σκηνοθέτη τον Αλέξη Σολωμό, θεμελιώνοντας την καριέρα του ως θιασάρχη/ηθοποιού.Στην συνέχεια δόθηκε ολοκληρωτικά στο Εθνικό καταθέτοντας ένα σπουδαίο έργο.Δέν τον ενδιέφερε ποτέ η <<καρέκλα>> όπως λέει χαρακτηριστικά ο γιός του σε μία συνέντευξη. Πρώτα έκανε το Εθνικό νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου και, αφού πολεμήθηκε πάρα πολύ γι’ αυτό, κατάφερε να το «ξαραχνιά-σει» και καλλιτεχνικά, άνοιξε τις πόρτες του σ’ ένα μεγάλο κοινό, του έδωσε πλουραλιστικό χαρακτήρα, ενώ το κατέστησε σημείο αναφοράς για όλο το ελληνικό θέατρο. Όταν προέκυψε το στεγαστικό πρόβλημα του Εθνικού, το ίδιο το Κάππα έγινε μία από τις σκηνές του, αντικαθιστώντας υπό μία έννοια την Κεντρική Σκηνή.
Ο ‘Αλκης Κούρκουλος είχε τεράστιες διαφορές με τον πατέρα του ως άνθρωποι «Έχω πάρει όμως τα ελαττώματα του. Είχαμε διαφωνίες. Τρωγόμασταν από τότε που ήμουν μικρός. Ήταν και αυτός ανταγωνιστικός απέναντί μου, όχι μόνο εγώ. Είχε πλάκα. Δύο χρόνια πριν φύγει τον έπιασα να με καμαρώνει», εκμυστηρεύτηκε σε μία από τις συνεντέυξεις του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου